tirsdag 24. mars 2009

Et innlegg midt i en postfeministisk tankestrøm

Midt i en postfeministisk skrivenatt fant jeg ut at det var på tide å skrive et innlegg på vår fantastiske blogg. Noe denne bloggen har manglet lenge er en skikkelig beskrivelse av de som bor i huldreveien 38. For tenk på alle de stakkars menneskene som titter innom denne bloggen daglig og ikke kjenner noen av oss! :P Og siden jeg i lengre tid har prøvd å få Kjettingen til å skrive denne beskrivelsen uten hell, så får jeg vel bare gjøre det selv. Ok, here goes:

Kjettingen (Alias Kjetil):
Renas eldste mann og samtidig nest største player. Har hatt kraftig skjeggvekst siden han var 2, og er broren til både landslagskeeper Håkon Opdal og forfatter Frode Grytten.

Han-rare-som-skriker-på-pøbben (Alias Thomas):
For de som ikke kjenner han så godt så virker han nok som han der rare typen som alltid skriker masse i fylla. Og for oss som etterhvert begynner å kjenne han litt så virker han som han der rare som egentlig alltid bråker masse.

Livmor (Alias Liv):
Vi Livnærer oss på Livmors Livlige følelsesLiv. Hun avLiver alle myter om at bergensere ikke har et Liv. En dag viL en Livbåt med en boLivianer som driver med Liveopptak i sitt arbeidsLiv komme og hente Livmor og vise henne dyreLivet i boLivia. Utrolig hvilket friluftsLiv boLivianerne må ha i sitt dagligLiv! En dag viL kanskje også Livmor nesten miste sitt Liv i en Livsfarlig ulykke. Da må boLivianeren gjennoppLive den Livløse Livmor. Når hun våkner til Live viL han kanskje bli hennes bLivende Livsledsager...? Kanskje han også får se hennes underLiv?


P(-)amela (Alias Amela):
Plankejenta fra plankebyen hater alt hun ikke liker. Også vant hun for en liten stund siden Renamesterskapet i oppkast. Overlegent. Men rappe, det kan hun!

Kriss-the-tiss (Alias Kristoffer):
Han kalles vel egentlig ikke Kriss-the-tiss, men han har jo bare seg selv å skylde på, for han er jo faktisk usynlig store deler av tiden han er her. Med usynlig mener jeg ikke sånn gjemme-seg-bort-på-rommet-usynlig, nei, denne gutten har faktisk den meget sjeldne evnen til å kunne trylle seg selv usynlig. Også kan han et veldig fint triks som innebærer hans enorme penis. Derav kallenavnet.

Andre folk som egentlig ikke bor her, men som later som at de gjør det:

Voro Thia (Alias Dorothia):
Voro henger mistenkelig mye rundt på kjøkkenet vårt for tiden. Kanskje hun har noe på gang med noen? :-o

Manders (Alias Anders):
Manders har veldig lyst til å kose på andre gutter, men han må gjøre det må en mandig måte. Hallo, det ligger jo liksom i navnet. Så istedenfor å si: "Kjettingen, skal vi gå og kose litt?" så sier han: "Deathmatch!" Og når Kjettingen hører det er noe mandig på gang, så kommer han selvfølgelig løpende. Men Kjettingen har nok lyst på kos han også, han er jo tross alt en ekte player.

Frøytiss (Alias Frøydis):
Ikke vet vi hva denne snålingen med den uforståelige dialekten gjør her så ofte, men hun dukker da opp innimellom. Og vi bare lar henne sitte der på kjøkkenet, for hun virker jo ganske snill. Men innimellom går vi lei av at hun skal være en sånn fleibede abekatt, så vi låser henne inne på flaskerommet.

Det er mange flere som burde nevnes, men nå gidder jeg ikke mer! Jeg skal nemlig opp om 3 timer og 45 min og se førpremieren på Gran Torino sammen med Manders. Vi er nemlig ekte menn! GRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!

(Når jeg tenker meg om så høres ikke Mammathias så veldig mandig ut. Men jeg er det altså. Jeg lover.)

1 kommentar:

  1. Hmmm...

    Hva skal man si om beskrivelsene til vår kjære mamma? De stemmer jo egentlig veldig godt. Litt for godt på noen. Jeg har også lagt merke til at Voro Thia har begynt å henge mye rundt 38 i det siste. Kanskje mer enn vi faktisk vet, for hun er ikke alltid like lett å oppdage. Det har hendt mer enn en gang at jeg har snubla i noe jeg trodde var en vannkoker på kjøkkenet, men så viste det seg å være Voro Thia. Eller hva med de gangene jeg har sparka i en av de mange ølkorkene som ligger her å slenger, og istedenfor at det kommer en metallisk lyd i det den treffer komfyren, så kommer det et lite klynk før "ølkorken" kryper bort til nærmeste hjørne. Unnskyld, jeg skal være mer forsiktig før jeg sparker ølkorker igjen.

    Ja, kanskje har hun noe på gang med noen her. Hvem vet?

    Man kan ikke si noe på at Manders trenger kos av og til han også. Han er jo ikke med i manneklubben for ingenting. Men da er det lettere å ytre et ønske om "Deathmatch!", enn å innrømme at man er lei seg og alt en vil ha er en sterk og god skulder til å felle en tåre på.

    SvarSlett